Polwax wchodzi na rynek artykułów spożywczych 22 czerwca 2012
Woski plastyczne to przykład specyficznych produktów przeznaczonych do kontaktów z żywnością, których produkcja jest systematycznie rozwijana w spółce Polwax. Woski Plastyczny S i Plastyczny czerwony są używane do pokrywania serów podpuszczkowych dojrzewających.
W 2011 roku sery były najważniejszą pozycją polskiego eksportu mleczarskiego z udziałami sięgającymi 35,5 proc. jego łącznej wartości. Według informacji portali branżowych oraz Zespółu Monitoringu Zagranicznych Rynków Rolnych (FAMMU/FAPA), do odbiorców zagranicznych trafiło ponad 151 tys. ton tych przetworów.
Ten rynek ma olbrzymi potencjał wzrostu. To nie jest „tylko” kolejna grupa odbiorców, ale przede wszystkim sektor nieustannego rozwoju technologicznego. W tej branży postęp i zarazem ciągłe podwyższanie wymagań jakościowych jest czymś naturalnym. To z kolei daje nam dodatkowe możliwości rozwoju oferty i wprowadzania nowych rozwiązań produkcyjnych „skrojonych” pod zazwyczaj szczególne wymagania przemysłu spożywczego.
– wyjaśnia Jacek Stelmach, wiceprezes zarządu spółki Polwax (dawniej LOTOS Parafiny).